Hotelurile de 4 stele nu reprezintă prima opțiune pentru turiștii care își petrec vacanța pe malul Mării Negre, în stațiunea Eforie Nord. Astfel, unitățile de cazare de trei stele devansează în clasament hotelurile unde turiștii, fie ei români sau străini, ar trebui să beneficieze de mai mult confort și de un număr mai mare de facilități.
Străinii au caracterizat, spre exemplu, un hotel de 4 stele din Eforie Nord ca fiind „un bloc vechi zugrăvit” și s-au plâns de calitatea produselor de care au beneficiat. „Cafeaua: lichid de culoarea cafelei, fără gust”, după cum explica un francez ajuns pe litoralul din România alături de soție.
gândul a realizat o analiză a comentariilor turiștilor străini care s-au cazat anul acesta în Eforie Nord, la 3 sau la 4 stele, ce au fost postate pe unul dintre cele mai mari site-uri de rezervări hoteliere online din lume, booking.com.
Unitățile de cazare primesc în urma recenziilor calificative din partea turiștilor, precum „Very good” (Foarte bun) sau „Fabulous” (Fabulos), dar și punctaje, în funcție de cât de mulțumiți sunt aceștia de condițiile de care dispun în perioada vacanței.
Hotelurile de 4 stele notate mai slab de către turiști
Hotelul Mondial și Complexul Bran-Brad-Bega din Eforie Nord, ambele oferind oaspeților servicii de 4 stele, au primit punctaje mai mici din partea turiștilor pe care i-au găzduit decât hotelurile de 3 stele din aceeași stațiune.
Turiștii au acordat un scor total de 7 puncte Hotelului Mondial care are 59 de camere și este amplasat la 250 de metri de malul Mării Negre.
Un belgian care s-ar fi cazat aici s-a plâns pe site-ul amintit de calitatea semnalului Wi-Fi, nu suficient de puternic. Totuși, turistul a apreciat amabilitatea personalului de la recepție. De altfel, amabilitatea angajaților a fost punctată și de un cuplu de norvegieni. „Personalul era prietenos și oferea servicii bune”, au menționat nordicii pe site-ul booking.com.
FOTO: booking.com
Pe un turist olandez însă nu l-a impresionat hotelul în care și-a petrecut vacanța anul trecut. „Zona nu este deloc potrivită pentru străini. Poate că românii se simt confortabil, dar pentru mine nu a fost interesant”, a scris acesta adăugând că a a preferat să își petreacă zilele de concediu în Vama Veche și nopțile în Eforie Nord.
„Hotelul a fost ok, renovat, doar un bloc vechi comunist zugrăvit”, a mai scris acesta explicând că din cauza renovării hotelul nu dispunea de uscător de păr.
FOTO: booking.com
Alți străini s-au plâns de absența micului dejun sau de zgomot.
Șapte nopți de cazare în acest hotel costă, în perioada 22 – 29 iulie, 518 euro. Turiștii sunt găzduiți în camere duble, dotate cu aer condiționat și cu televizor cu ecran plat, iar micul dejun este inclus în tariful camerei.
Complexul de 4 stele Bran-Brad-Bega a primit din partea oaspeților un scor total de doar 6,5 puncte, turiștii punctând slab calitatea serviciilor oferite în raport cu sumele de bani achitate pentru cazare.
FOTO: booking.com
Spre exemplu, un turist francez ajuns pe litoralul românesc alături de soția sa s-a declarat nemulțumit de micul dejun servit în această unitate de cazare, dar a apreciat dimensiunea camerei în care a fost cazat și confortul de care a beneficiat.
„Sucul: apă colorată. Cafeaua: lichid de culoarea cafelei, fără gust”, spune el sfătuindu-i pe cei interesați să se cazeze aici să își cumpere mai bine cafeaua de la automate.
FOTO: booking.com
De micul dejun s-au plâns și turiștii români care au adus, totodată, în discuție faptul că au simțit „un miros greoi în cameră”.
Tot în categoria unităților de cazare care le oferă turiștilor servicii de 4 stele se încadrează și Steaua de Mare Luxury Apartments, care dispune de șase apartamente aflate în complexul cu același nume, alături de alte două hoteluri de 4, respectiv de 3 stele.
FOTO: booking.com
Aceasta unitate a fost „premiată” de foștii oaspeți prin calificativul „Fabulous” (Fabulos), se află la o distanță de circa un kilometru de Eforie Nord și a obținut în urma recenziilor un scor total de 8,6 puncte.
Părerile au fost împărțite în rândul străinilor cazați de-a lungul timpului în acest complex. Spre exemplu, un italian din Bairo ajuns pe litoralul Mării Negre alături de un grup de prieteni a apreciat serviciile oferite de către hotelier, în timp ce un cuplu din Italia a reclamat lipsa lămpilor de citit.
FOTO: booking.com
Cazarea pentru șapte nopți într-un apartament de lux cu patru dormitoare dotate cu paturi duble costă, în perioada 8 august – 15 august, 1.750 de euro.
Care sunt cele mai apreciate hoteluri de 3 stele din Eforie Nord
Hotelul Clas și Complexul Turistic Agavita au obținut din partea turiștilor calificativul „Very good” (Foarte bun) și un scor total de 8,3 puncte.
Primul dintre acestea a fost inaugurat în anul 2011, cuprinde 44 de camere și se află la o distanță de 200 de metri de plajă. Hotelul Clas a primit din partea foștilor oaspeți punctajele cele mai mari la capitolul confort și la capitolul calității serviciilor în raport cu prețul plătit.
FOTO: booking.com
Turiștii români care s-au cazat aici la începutul verii menționează pe site-ul booking.com „bomboanele gustoase” de la recepție și „personalul zâmbitor și amabil”.
Străinii care l-au vizitat anul trecut sau în extrasezon, au remarcat, la rândul lor „personalul foarte prietenos și de ajutor de la recepție” care vorbea limba engleză, dar și camerele bine echipate. Un turist ceh a menționat, totodată „cafeaua bună de dimineață”.
FOTO: booking.com
Au existat însă și nemulțumiri, spre exemplu, un francez s-a plâns pe site-ul de rezervări hoteliere de lipsa unor finisaje în camera unde a fost cazat, în timp ce un bulgar a fost deranjat de faptul că distanța până la plaja „îngustă și murdară” i s-a părut prea mare.
Cazarea pentru șapte nopți în acest hotel, în perioada 22 – 29 iulie, costă 294 de euro. Turiștii sunt găzduiți în camere duble, iar pentru micul dejun aceștia trebuie să mai plătească 4 euro.
Complexul Turistic Agavita, care cuprinde 13 camere și este amplasat la 800 de metri de plajă și la cinci minute de mers pe jos până în centrul stațiunii Eforie Nord, a obținut și el un scor total de 8,3 puncte din partea turiștilor.
FOTO: booking.com
Românii care s-au cazat aici în această vară au apreciat „bunăvoința angajaților”, curățenia, prețul și mobilierul nou, dar au criticat distanța de la unitatea de cazare la plajă și faptul că nu au avut la dispoziție un balcon sau o terasă.
FOTO: booking.com
Șapte nopți de cazare în acest complex, în perioada 22 – 29 iulie, într-o cameră cu pat dublu, dotată, printre altele, cu aer condiționat, baie proprie, televizor, bucătărie, frigider și cuptor cu microunde, costă 245 de euro.
Calificativul „Very good” (Foarte bun) a fost obținut și de hotelul de 3 stele Roxy & Maryo și de Pensiunea Roxana.
În 2012, pe litoralul românesc existau, potrivit datelor Institutului Național de Statistică (INS) 256 de hoteluri. Dintre acestea 113 ofereau servicii de 2 stele, 90 servicii de 3 stele și 26 servicii de 4 stele.
În total, în stațiunile de pe malul Mării Negre se găseau și 21 de unități de cazare care le ofereau turiștilor servicii de o stea și cinci hoteluri de lux, cu facilități de 5 stele.
*Notă: Acest articol este realizat în urma unei analize gândul a comentariilor postate de către turiștii străini și români pe site-ul booking.com, după ce aceștia au fost cazați pe litoralul Mării Negre, în hotelurile de 3 sau de 4 stele din stațiunea Eforie Nord.
Tarifele de cazare sunt cele cu care se pot face, la ora actuală, rezervări pe litoralul românesc prin intermediul aceluiași portal. Perioadele luate în considerare diferă pentru că multe dintre unitățile de cazare din stațiunea Eforie Nord au deja un grad de ocupare foarte ridicat.
Pe site-ul booking.com nu sunt luate în considerare toate unitățile de cazare din stațiunea Eforie Nord. De asemenea, există hoteluri în cazul cărora turiștii, fie ei străini sau români, nu au postat niciun comentariu legat de calitatea serviciilor de care au beneficiat în perioada cazării.
Hotelurile primesc din partea turiștilor calificative precum „Excellent”, „Very good” sau „Fabulous” în funcție de cât de mulțumiți sunt aceștia de calitatea serviciilor de care au beneficiat. Ele sunt notate, totodată, cu un scor total și sunt punctate în funcție de șase criterii: curățenie, confort, locație, facilități, personal și calitatea serviciilor în raport cu prețul cerut.
Numărul recenziilor primite din partea turiștilor diferă de la o unitate de cazare la alta.
Analiza este realizată pe baza informațiilor aferente datei de 14 iulie 2013.
Un comportament similar se poate observa și în cazul stațiunii Mamaia, cea mai populară de pe litoralul românesc, unde turiștii preferă hotelurile de 4 stele în defavoarea celor clasate la 5 stele.